Vi leder efter hoteller, der vil være med til at skabe en Hotel Social Loyalty Platform, der knytter gæsterne tættere til hotellet, skaber mersalg og forøger antallet af direkte bookinger

Hotellerne får indflydelse på den endelige platform, får en skræddersyet løsning til deres hotel og får glæde af de rabatter, som vi giver til hoteller, der deltager i udviklingen.

Internettet har givet hotelbranchen et helt nyt sæt af formidlere; booking portaler også kendt som OTA’er (online rejsebureauer). Portaler som Hotels.com, Booking.com, Expedia.com og mange flere.

De giver hotellerne masser af synlighed, administrativ hjælp og sælger masser af deres ledige værelser. Og de opkræver udelukkende en salgsprovision, hvilket betyder, at hotellerne kun betaler, når en reservation er foretaget.

Så det er helt indlysende, hvorfor de fleste hoteller i verden er repræsenteret i flere OTA’er.

OTA’erne har stor magt

Men hvorfor er det, at hotellernes forhold til OTA’er ikke præges af den rene kærlighed, men snarere kan beskrives som et had/kærlighedsforhold? Tja, det er også temmelig indlysende.

OTA’erne har stor indflydelse på, hvad prisen på værelser er, de ønsker altid at være i stand til at sælge til den laveste pris og deres provision er temmelig høj.

Så hoteller kan sælge en masse værelser gennem OTA’erne, men ofte til lave priser og med en høj provision.

Men kan hoteller leve uden OTA’er? Nej, ikke nu og sandsynligvis ikke i en overskuelig fremtid. Men hvad hotellerne kan gøre, er at bruge andre digitale mekanismer til at knytte gæster – også dem, der kommer fra OTA’erne – tættere til deres hotel.

Jeg er sikker på, at mange hoteller allerede gør eller planlægger at gøre dette. Men vi ønsker at gøre denne proces lettere og mere effektiv for hotellerne og mere attraktiv for gæsterne.

Hoteller skal have større ejerskab over egne gæster

Lige nu er vi ved at udvikle en Hotel Social Loyality Platform med følgende primære mål for hotellerne:

  • Få flere direkte bookinger fra tidligere og eksisterende gæster
  • Få flere bookinger fra gæsternes sociale kontakter
  • Sælg mere til alle gæster (opgraderinger, ekstra ydelser etc.)
  • Giv gæsterne en endnu bedre service

Og vi leder efter hoteller, der er interesseret i sådan en platform. Så hvis du er involveret i ledelsen af ​​et hotel eller en hotelkæde (del gerne hvis du blot kender nogle hotelfolk), så er her en stor mulighed for at påvirke de løsninger, vi tilbyder, og drage fordel af at være blandt de første til at bruge platformen eller dele af den.

Ønsker du at være en del af denne proces, udvide ejerskabet af dine egne gæster, sælge mere i forbindelse med hvert ophold og få adgang til dine gæsters netværk. Så kontakt mig og lad os tage en uforpligtende snak.

Jan Mortensen – jan@empira.dk – tlf. +45 31 20 10 40

Jan Mortensen er partner i det digitale bureau Empira. Han har arbejdet med digital markedsføring og forretningsudvikling inden for hotel- og turismebranchen i næsten 20 år. På dette nye projekt, har Empira indgået et samarbejde med Gateway Group, en global leverandør af it-tjenester, løsninger og produktudvikling selskab baseret i Indien og med kontorer i 17 lande verden over. Gateway Group har leveret en lang række it-løsninger i de fleste brancher, herunder flere i hotel- og turismeindustrien.